El Centre Tècnic de la Fundació Jaume Balmes a Sant Esteve Sesrovires complirà dos anys al setembre i, des d’aquesta data, s’està consolidant cada vegada més com un centre de referència al seu entorn geogràfic a l’àmbit de la Formació Professional per a l’Ocupació.

Justament quan celebràvem el seu primer aniversari, vam rebre la resolució d’inscripció i acreditació al Registre de centres i entitats del Servei d’Ocupació de Catalunya i, uns mesos després, vam rebre subvenció per part d’aquest organisme per tal d’impartir el certificat de professionalitat de Muntatge i manteniment d’instal·lacions solars tèrmiques. Aquest certificat s’està desenvolupant des del mes de desembre. Aquests tipus d’accions permeten formar a usuaris en situació d’atur per a promoure posteriorment la seva inserció laboral.

Al marge d’aquest certificat, el conjunt de certificats homologats pel SOC van ser els següents:

• Confecció i publicació de pàgines web
  • Muntatge i manteniment d’instal·lacions frigorífiques
  • Muntatge i manteniment d’instal·lacions solars tèrmiques
  • Activitats de gestió administrativa
  • Neteja de superfícies i mobiliari en edificis i locals
  • Operacions auxiliars d’enregistrament i tractament de
    dades i documents

D’altra banda, el nostre centre continua prestant serveis formatius, privats i subvencionats, a les empreses del nostre entorn, que es beneficien d’unes instal·lacions exclusives per al desenvolupament pràctic de formacions a l’àmbit de la Prevenció de Riscos Laborals.

Alguns dels cursos habituals en la nostra programació trimestral són els següents:

• Operador de carretons elevadors
  • Seguretat en les màquines (plataformes elevadores)
  • Seguretat en treballs en alçada
  • Seguretat en espais confinats
  • Protecció contra incendis
Prácticas carretillas elevadoras en el Centro Técnico de Sant Esteve Sesrovires
Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Ajuntament de la Vila de Masquefa
Ajuntament de Martorell Ajuntament de Gelida Ajuntament de la Vila de Piera

I per últim, els Ajuntaments de l’entorn tenen com a referència al nostre centre en el desenvolupament dels seus plans formatius, tant finançats per ells mateixos, com per convocatòries de subvenció. Hores d’ara, estem col·laborant amb els següents Ajuntaments:

• Ajuntament Sant Esteve Sesrovires
  • Ajuntament Martorell
  • Ajuntament Olesa de Montserrat
  • Ajuntament Gelida
  • Ajuntament Masquefa
  • Ajuntament Piera

En definitiva, i com es pot veure, el nostre Centre Tècnic es configura com un centre de present i futur que presta els seus serveis a tots els actors possibles: persones, empreses i agents locals i socials.

Gonzalo Rodríguez
Director de Formació